_1616572309.png)
GOVORI DA TE VIDIM
Govor je vodičima osnovno sredstvo rada!
Prije više od 2400 godina Sokrat je rekao „ Govori da te vidim“, znavši koliko je govor važan. Ova Sokratova rečenica ne znači da se treba gledati nekoga u lice, već da ga se gleda u govoru. Nisu samo naše riječi one koje omogućuju da nas se vidi. Naš ton i energija prenose ono što stvarno osjećamo kad razgovaramo jedni s drugima. Govor nije samo glasovna interakcija već je i izraz nas samih putem govora tijela, jezičnog izražavanja i vizualizacije.
Što je govor zanimljiviji, to je veća šansa da će slušatelj pažljivo slušati.
Najmanji odsječak govora nazivamo glas. Glas je nevjerojatan instrument, koji trenutačno pretvara misli i osjećaje u zvuk te odlučuje sviđa li nam se netko ili ne. Jedan je od najvažnijih komunikacijskih medija.
Socijalno-psihološke studije pokazale su da učinak ljudi na druge ljude ima:
- 55% izgled i ponašanje
- 38% glas
- 7% izbor riječi
Više od 90% komunikacije odvija se govorom tijela i glasom.
Više od 1/3 našeg utjecaja na druge ljude ovisi o našem glasu. Svojim glasom dajemo riječima smisleno značenje koje istovremeno ispunjavamo osjećajima. Visina glasa, govor tijela, izbor riječi - sve to pruža informacije o tome kako se osjećamo prema temi o kojoj govorimo, ali i prema drugoj osobi. Načinom na koji govorimo, izrazi lica, vokalni zvuk i melodija govora presudni su faktor uspješnog govora, a ne detaljno teorijsko znanje.
" Ne postoji suhoparna teorija, postoje samo suhoparni teoretičari! " (Vera F. Birkenbihl)
„ Bez obzira što pričali i govorili, ne znači da ćemo biti shvaćeni“! (Vincenzo S. D ́Amato)
Govornik treba svoju temu učiniti ugodnom, živopisnom i zanimljivom, sa zdravom raznolikošću raspoloženja i konkretnim primjerima. Treba da ima određenu karizmu. Ono što doživljavamo kao karizmu često nije ništa drugo do sposobnosti osobe da osjeća snažne emocije i da pobuđuje snažne emocije kod drugih ljudi, da se osjeća ugodno u svojoj koži i da zrači nečim pozitivnim u svom ponašanju i osmijeh.
Važno je da slušatelj može prepoznati emocije govornika.
"Ono što želite zapaliti u drugima, mora gorjeti u vama." (Augustin Aurelije)
Dakle, govor je puno više od samog jezika. To je simbioza osobnosti, situacije, raspoloženja, osjećaja, disanja, glasa, tehnike govora i držanja tijela. Bodove kod slušatelja također možemo osvojiti formiranjem kratkih rečenica i melodičnim govorom, sa jasnim stankama na kraju rečenice.
Da bismo učinkovito komunicirali, moramo prepoznati da smo svi različiti u načinu na koji opažamo svijet i koristiti to razumijevanje kao putokaz u našoj komunikaciji s drugima. (Tony Robbins)
Drugačiji jezik znači drugačiju viziju života. (Federico Fellini)
Riječi su pojedinačno najmoćnija sila dostupna čovječanstvu. Ovu silu možemo koristiti konstruktivno, s riječima ohrabrenja ili destruktivno koristeći riječi očaja. Riječi imaju energiju i snagu s mogućnošću da pomažu, liječe, ometaju, ozlijede, naude, ponize i osramote. (Yehuda Berg)
Dobra komunikacija jednako je poticajna kao i crna kava. (Anne Spencer)
Imamo dva uha i jedna usta kako bismo mogli slušati dvostruko više nego što govorimo. (Epiktet)
Postoji samo jedno pravilo za biti dobar govornik - naučite slušati.( Christopher Morley)
Ako slušatelja ne možete uvjeriti, zbunite ga. (Harry S Truman)
Najveći problem u komunikaciji je iluzija da se je dogodila. (George Bernard Shaw)
Onaj koji govori, ne može pisati. (Irena Kuač) 😊
Nazad