NP Krka - 7. dan edukativnog posjeta

I došao je taj zadnji dan naših zajedničkih druženja na Krki. Iako smo se ovaj tjedan poprilično umorili, nas petnaestak smo se u petak našli u Oklaju. Sad već tradicionalno prvo naravno na kavi. Iako je bilo rano, sedam sati ujutro i manje više svi smo se morali ustati oko pet, svi smo bili dobro raspoloženi i spremni za još dvije staze koje su nam ostale.

Krcamo se u aute i odlazimo do malog sela i početka staze Perice. Ostavljamo aute na proplanku, uzimamo bagaje i polako krećemo. Staza je makadamska, nije pretjerano zahtjevna i polako se spušta niz kanjon. Vrijeme nam je poslužilo danas, nebo su prekrili tanki oblaci, taman za šetnju. Nevjerojatno je to kako u jednom trenu, kad se približiš Krki, temperatura zraka odjednom padne i rashladi te. Dolazimo tik do vode do brzaca koji označavaju kraj plovnog puta Krke. Nalazimo stol, dvije klupe taman da nešto marendamo i popijemo kavu. Iako radimo već godinama i bezbroj puta smo bili na Krki (većinom donji tok) i sad već tri tjedna obilazimo srednji i gornji tok parka, boje nas iznova oduševljavaju. Poslikali smo mi sve, stavili na fejs, ali tu smaragdnu boju, mirise i zvukove nažalost internet ne prenosi...

Krećemo polako dalje, ali ne istim putem, nego kružno kroz šumu. Kao neki drugi svijet, nema kamenja pod nogama, nego mekana zemlja u hladu i paprat oko nas. Kako izbijamo prema vrhu, usporavamo hod, jer je uspon malo strmiji. Nema više toliko šume i pogled nam puca na drugu stranu i utvrdu Trošenj gdje smo bili nekidan.

Došli smo do vrha i nastavili asfaltom do skretanja do utvrde Nečven. Staza je kratka, dolazimo do utvrde koja se trenutno restaurira. Pazimo kud gazimo, kaže Doris još je rano i zmije se griju na suncu. Srećom imamo štapove, pa šuškamo pred sobom. Na Nečvenu oduševljenje... Golema utvrda, pogled ko iz bajke. Gledamo dolje daleki kanjon i komentiramo kako jedva čekamo gradnju mosta, mada nismo sigurni hoćemo biti hrabri i preći na drugu stranu. Dodali smo još slika u album i krenuli do auta.

Moramo krenuti, čeka nas Anamarija u Puljanima. Došavši u Puljane, odlučili smo prvo obići čitav kompleks. Neki od nas su davno posjetili zbirku, ali od tad se dosta promjenilo. Bome imali smo i šetati, Anamarija nam je objasnila što je već u funkciji, a što se još ima dovršiti. Posjetiteljski centar Puljane - Eco kampus je zamišljen kao veliki edukacijski centar, namijenjen djeci, studentima, volonterima i istraživačima koji dolaze učiti, družiti se i istraživati.

Dok idemo prema Arheološkoj zbirci prolazimo kroz dio gdje su postavljene različite edukativne instalacije koje objašnjavaju prirodne pojave i fizikalne zakone. Možete zamisliti nas petnaest odraslih ljudi koji se u trenu pretvaraju u djecu. Lupamo, okrećemo, skačemo, proizvodimo zvukove, valove, pumpamo vodu i trčimo kroz prskalice. Apsolutni hit dana!

Za kraj posjećujemo Arheološku zbirku gdje nam Anamarija otkriva zanimljive detalje i informacije o postavu, pokazuje originalne nalaze s Burnuma...

Ostajemo još malo u hladu, dogovaramo što dalje, hoćemo na kupanje ili ne. Odluka pada da odemo do još staze Vukovića podi koju smo preskočili u početku, pa na pivu do Skradina. Doris još ne zna, ali pripremili smo iznenađenje.

Na putu smo se još jednom zaustavili na vidikovcu iznad Brljana i na karti utvrdili kuda smo sve prošli i što smo vidjeli. Bome nije loše, sedamdesetak kilometara pješačkih staza u sedam dana. Izgubili smo sigurno koji kil. Gledajući na karti, dogovaramo još nekoliko staza koje bi se isplatilo obići. To će sačekati malo hladnije dane.

Krećemo za Doris, vozimo se do posljednje staze, nebo se zatamnilo i počinje grmiti. Hoće kiša, neće. Nema veze, pravim avanturistima kiša ništa ne može. Zaustavljamo se na početku staze, pa pješke do vidikovca. Kratka nam staza, svega tristotinjak metara. Divan pogled na Visovac i iz ovog kuta. Od kiše ništa, nastavila je drugom stranom. Poslikali se i sad na zaslužen odmor. Došli smo do Skradina, sjeli na pivu i izvukli iznenađenje iz torbe. Pita Doris što je sad to? Čitaj Doris. Uspomena na nas, Mihovilce. Majica s otisnutim natpisom "Ako želite uživati, Doris nećete birati". Smijeh.

Ovo je naša interna fora, teško će skužiti onaj tko nije bio bar neki dan s nama i Doris. Mi smo više nego uživali ova tri tjedna, Krka nas je iznova osvojila. Hvala čitavoj ekipi NP Krka koja je sudjelovala u kreiranju ove edukacije, predavanjima i vođenjima. Nismo se ni nadali, a rodila se ljubav...prema istraživanju, štapovima za šetnju i kavi u prirodi. Nastavljamo pješačiti nekim drugim stazama. A ove ćemo ponoviti.